ΠΕΝΘΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ «ΟΣΙΟΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ Ο ΑΓΑΘΩΝΙΤΗΣ» ΣΤΗ ΘΕΣΣAΛOΝIΚΗ

Από 8 έως και 12 Φεβρουαρίου 2023

1η ημέρα: Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2023

Στις 10.30 το πρωί, καθηγητές και μαθητές συγκεντρωθήκαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου για την αναχώρησή μας για τη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένα πολύ όμορφο πρωινό, καθώς στην πόλη της Λαμίας είχε ήδη αρχίσει να χιονίζει και υπήρχε έκδηλος ενθουσιασμός. Παρόλο που υπήρξε καθυστέρηση λόγω της  χιονόπτωσης κατά τόπους,  η διαδρομή υπήρξε ευχάριστη.

Στο σταθμό της Θεσσαλονίκης η αμαξοστοιχία αφίχθηκε γύρω στις 15.00 και περπατήσαμε έως το ξενοδοχείο «Εγνατία» στην οδό Αντιγονιδών. Εκεί υπήρξε ο απαιτούμενος χρόνος ξεκούρασης και τακτοποίησης των αποσκευών μας έως τις 17.00. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην περιοχή «Λαδάδικα», όπου επισκεφθήκαμε το «Μουσείο των Ψευδαισθήσεων», στο οποίο μαθητές και καθηγητές ζήσαμε μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία.

Στις 19.30 μας υποδέχτηκε ο ιερέας της ενορίας του Αγίου Νικολάου Ξηροκρήνης, π. Ιγνάτιος, ο οποίος μαζί με τις εθελόντριες του συσσιτίου μάς παρέθεσε πλούσιο δείπνο. Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο χώρο του ξενοδοχείου για ανάπαυση.

2η ημέρα: Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2023

Το πρωί της Πέμπτης, αφού πρώτα πήραμε το πρωινό μας στο χώρο του ξενοδοχείου, περπατήσαμε επί της οδού Εγνατίας, έως ότου φθάσαμε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στη Θεολογική Σχολή, στον 4ο όροφο της οποίας κάθε Πέμπτη τελείται Θεία Λειτουργία για τους φοιτητές της. Είχαμε τη χαρά και την ευλογία να συμμετάσχουμε κι εμείς στη Θεία  Λειτουργία, μετά το πέρας της οποίας μάς υποδέχτηκε με χαρά, ο π. Νικόδημος Σκρέττας, Καθηγητής Λειτουργικής του Τμήματος Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας, καθώς και ο Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας, κ. Ιωάννης Λιάκος, ο οποίος έψαλε τη Θεία Λειτουργία μετά του χορού των φοιτητών. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί ότι ο καθηγητής μουσικής του Σχολείου μας, κ. Ανάργυρος Βλάχος, υπήρξε απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και δάσκαλός του στον τομέα της Βυζαντινής Μουσικής υπήρξε ο κ.  Ιωάννης Λιάκος, με τον οποίο συνδέονται φιλικά από το έτος 2000.

Οι προαναφερθέντες καθηγητές, καθώς και ο Πρόεδρος του Τμήματος, είχαν μια ευχάριστη συνομιλία με τους μαθητές του Σχολείου μας, οι οποίοι ενημερώθηκαν για το πλήρως προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις πρόγραμμα σπουδών της Σχολής. Τέλος, ξεναγηθήκαμε στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής, τα αμφιθέατρα και στους λοιπούς χώρους.

Η αναχώρησή μας έγινε στις 12.00 μ.μ. με λεωφορείο (μίνι μπας) από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και κατεύθυνση προς το Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί κορυφαίο τεχνολογικό κέντρο της Ν. Α. Ευρώπης με πλήθος δράσεις και πάνω από 1.600.000 επισκέπτες. Εκεί είχαμε τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή και να εντρυφήσουμε στις θετικές επιστήμες και την τεχνολογία, ενώ στο Κοσμοθέατρο του Μουσείου, είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουμε προβολή σχετικά με το πλανητικό σύστημα.

Μετά από σύντομο γεύμα στην πλατεία της Θέρμης, αναχωρήσαμε για το Ιερό Γυναικείο Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή, όπου βεβαίως και προσκυνήσαμε τον τάφο του Αγίου Παϊσίου. Στο χρόνο της διαμονής μας στο μοναστήρι, δεχθήκαμε ως ευλογία, μικρές εικόνες του Αγίου, ενώ είχαμε την ευκαιρία να προσκυνήσουμε τον Ναό του Αγίου Αρσενίου και να αγοράσουμε διάφορα ενθύμια από τον χώρο της έκθεσης του μοναστηριού.

Το πρόγραμμα της ημέρας συνεχίστηκε, με το δείπνο στην ενορία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ηλιουπόλεως, όπου μας υποδέχτηκε ο π. Νικόλαος και μας ξενάγησε στο Ναό και τους χώρους του Πνευματικού Κέντρου (μαγειρεία, παιδότοπος, βιβλιοθήκη, εστιατόριο). Το δείπνο ήταν πλουσιοπάροχο και η συνομιλία με τον π. Παρθένιο, ο οποίος κατάγεται από την Κύπρο, μοναδική.

3η ημέρα: Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2023

Η Παρασκευή ξεκίνησε με όρεξη και πολύ περπάτημα. Οι καθηγητές συνόδευσαν τους μαθητές σε διάφορα προσκυνήματα και ιερούς ναούς, αρχής γενομένης από τον Πολιούχο της Θεσσαλονίκης, τον περίφημο Ναό του Αγίου Δημητρίου, ο οποίος αδιαμφισβήτητα αποτελεί το σημαντικότερο παλαιοχριστιανικό μνημείο της πόλης τόσο για θρησκευτικούς, όσο και για ιστορικούς λόγους. Αφού προσκυνήσαμε τον Άγιο Δημήτριο και λάβαμε την χάρη Του, κατεβήκαμε και ξεναγηθήκαμε στις ιερές κατακόμβες. Ακριβώς κάτω από το Άγιο Βήμα, διατηρείται το λουτρό, όπου σύμφωνα με την παράδοση, μαρτύρησε ο Άγιος.

Ο περίπατος συνεχίστηκε προς την Ροτόντα, η οποία βρίσκεται ακριβώς πάνω από την Καμάρα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτό το φοβερό κυκλικό κτίσμα, παρόμοιο με το Πάνθεον της Ρώμης, μετατράπηκε σε Ναό την παλαιοχριστιανική περίοδο και αφιερώθηκε στη συνέχεια στον Άγιο Γεώργιο τον Τροπαιοφόρο. Όλοι μας βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες μέσα και έξω από την Ροτόντα, αλλά και στην Καμάρα, την Αψίδα του Γαλέριου, η οποία αποτελεί σημείο συνάντησης τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης.

Στα 100 περίπου μέτρα μπροστά από την Καμάρα, βρίσκεται ένας από τους πιο γνωστούς ναούς της Θεσσαλονίκης, η Παναγία Δεξιά, η οποία είναι αφιερωμένη στα Εισόδια της Θεοτόκου. Υπάρχουν αρκετές προφορικές παραδόσεις για την εν λόγω ονομασία. Η εικόνα της Παναγίας της Δεξιάς, η οποία βρίσκεται σε ένα μικρό κλίτος στα δεξιά του ναού, αποτελεί πιστό αντίγραφο της ομώνυμης εικόνας του Κύκκου της Κύπρου, την οποία η παράδοση θέλει να την έχει αγιογραφήσει ο Άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς. Λάβαμε και εκεί τη Χάρη Της!!!

Προτού αφήσουμε τα παιδιά να ξεκουραστούν και να απολαύσουν το πανέμορφο κέντρο της πόλης και την παραλία της, προσκυνήσαμε και τον περίφημο Ναό της Του Θεού Σοφίας, ο οποίος αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Τελικά όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα μνημείο! Σε αυτό το ναό έψαλλε επί σειρά ετών, ο Μεγάλος Χαρίλαος Ταλιαδώρος, ο οποίος τιμούσε σχεδόν κάθε χρόνο την πανήγυρη του Αγίου Χαραλάμπους στις Ράχες Φθιώτιδας!

Ο ελεύθερος χρόνος ήταν απολαυστικός με καφέ στην παραλία και βόλτα στα καταστήματα επί της οδού Τσιμισκή και Αγίας Σοφίας. Όταν συγκεντρωθήκαμε πάλι, αναχωρήσαμε για τον Ιερό Ναό των Αγίων Πάντων. Εκεί μας περίμενε ο π. Αλέξανδρος ο οποίος, στα πλαίσια της αβραμιαίας φιλοξενίας του, μετά την παράθεση ενός ακόμα λουκούλλειου γεύματος, μας ανέλυσε το πλούσιο ποιμαντικό έργο της ενορίας. Εν συνεχεία, κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση, μέχρι τη βραδινή μας έξοδο στα στενάκια της Άθωνος με τα πολλά ταβερνάκια. Ακολούθησε φαγητό και ζωντανή μουσική!

4η ημέρα: Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2023

Αφού πήραμε το πρωινό μας, όπως κάθε μέρα, αναχωρήσαμε για το Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται κάτω από το χώρο της Έκθεσης, απέναντι από το Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο. Εκεί μείναμε αρκετή ώρα και μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, κυρίως για την ιστορική πόλη της Θεσσαλονίκης. Το Μουσείο υπήρξε μοναδική εμπειρία, όπως επίσης και η ανάβαση στο Λευκό Πύργο που ακολούθησε. Τελικά, μέσα σε λίγες σχετικά ημέρες είδαμε αρκετά!

Η συνέχεια του Σαββάτου ως προτελευταία ημέρα της εκδρομής υπήρξε χαλαρή, όπως χρειαζόταν άλλωστε. Το καφεδάκι στην πλατεία Αριστοτέλους ήταν πραγματικά απολαυστικό. Τα παιδιά, χωρισμένα ανάλογα με την παρέα τους, πέρασαν όλη την ημέρα κάνοντας πολλές βόλτες. Πολλά από αυτά επισκέφθηκαν το εμπορικό κέντρο OneSalonica για να αγοράσουν διάφορα αναμνηστικά.

5η ημέρα: Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2023

Η τελευταία ημέρα της εκδρομής έφτασε. Έχοντας ήδη ετοιμάσει τις αποσκευές μας, επιβιβαστήκαμε στο μίνι μπας της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, με κατεύθυνση τον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στην περιοχή του Ευόσμου, όπου και συμμετείχαμε στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία με προεξάρχοντα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, κ. κ. Βαρνάβα, εκλεκτό απόφοιτο της Σχολής μας, ο οποίος κάλυψε, σχεδόν, όλο το κόστος της εκπαιδευτικής μας απόδρασης στη Θεσσαλονίκη. Οποία τιμή! Εισήλθαμε στον περικαλλή ιερό ναό και καθίσαμε τιμητικά σε καθίσματα, τα οποία μας περίμεναν μπροστά, έξω από τον σολέα του Ναού. Μετά το πέρας της  Θείας Λειτουργίας, ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού, μας οδήγησε σε ένα ιστορικό εκκλησάκι, το οποίο ανήκει στην ενορία και αφού προσκυνήσαμε, καταλήξαμε στο εκεί πνευματικό κέντρο για το πρωινό μετά του Σεβασμιωτάτου. Μετά από μια ευχάριστη και πνευματική συζήτηση με τον Δεσπότη, κατευθυνθήκαμε προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης προκειμένου να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για τη Λαμία. Προηγήθηκε και μια μικρή βόλτα, πριν από τη μετάβασή μας στο σταθμό. Το μικρό λεωφορείο μάς ξενάγησε στο Επταπύργιο και στα Κάστρα όπου βγάλαμε και μερικές ακόμη αναμνηστικές φωτογραφίες.

Με την άφιξή μας, στις 17.15 το απόγευμα, στο σταθμό Λιανοκλαδίου,  γράφτηκε η τελευταία σελίδα μιας πολύ όμορφης διαδρομής. Το ταξίδι μας στη «Νύφη του Θερμαϊκού», θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη μας. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την άψογη συμπεριφορά τους!!! Τέλος, θερμότατες ευχαριστίες, για μια ακόμη φορά, προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβα!!! Θα είμαστε πάντοτε ευγνώμονες για την ανιδιοτελή αγάπη Του!!!